Se spune că nu zidurile fac o școală, ci spiritul ce domnește într-însa, de aceea vom încerca o scurtă prezentare, având ca premisă definirea școlii, așa cum reiese din viziunea instituției noastre ,,Tineri competitivi pentru viitor”. Şcoala funcţionează ca un centru coordonator şi de legătură cu celelalte instituţii ale comunităţii şi cu ceilalţi factori cu preocupări educaţionale și se dezvoltă prin efortul combinat al structurii de conducere a școlii, al personalului școlii, al elevilor și părinților, aceștia alcătuind comunitatea educațională.
Pe de o parte, dacă avem în vedere, ,,zidurile” amintite anterior, Liceul Cobadin dispune de 5 clădiri, însumând 24 de săli de clasă, laboratoare de chimie-fizică, biologie, de o bibliotecă generoasă, de peste 24000 de volume, o sală de sport, un cabinet de consiliere psiho-pedagogică, de un centru de documentare și informare, de cabinete AEL, iar mijloacele de învățământ sunt ofertante pentru o bună desfășurare a activității instructiv-educative. Resursele umane reprezintă un aspect favorabil instituției cobadinene, deoarece într-o proporție foarte mare sunt cadre titulare, bine pregătite profesional. De asemenea, trebuie amintit faptul că Liceul Cobadin este cea mai mare unitate școlară din ruralul constănțean, ce coordonează activitatea mai multor școli și grădinițe de pe raza comunei Cobadin, școlarizând peste 1500 de elevi.
Pe de altă parte, Liceul Cobadin este o şcoală în slujba comunităţii, cu menirea de a forma cetățeanul de mâine. Liceul Cobadin își propune să asigure o educație de calitate, promovând toleranţa, înţelegerea şi respectul faţă de semeni şi de mediul înconjurător, contribuind astfel la progresul tuturor elevilor săi. De exemplu, prin toate formele de feed-back pe care școala le uzitează în elaborarea unei analize SOWT: chestionare de satisfacție elevi, părinți, profesori, procentele de promovabilitate la examenele de evaluare națională și bacalaureat, premiile obținute la olimpiadele școlare și concursuri, prin parteneriatele avute, Liceul Cobadin are în vedere două direcții de bază: consolidarea succeselor și ameliorarea rezultatelor mai puțin satisfăcătoare.
Așadar, în plină reformă educațională și în Liceul Cobadin prioritare sunt: implementarea învățarii centrate pe elev, asigurarea calității învățământului preuniversitar, optimizarea managementului educațional, dezvoltarea învațământului în zone dezavantajate, zone rurale, dar mai mult ca oricând să nu uităm că școala trebuie adaptată la copii şi nu copiii adaptaţi şcolilor, aceesta fiind și dezideratul ȘCOLII NOASTRE, FAMILIEI NOASTRE.