Liceul Cobadin > Oferta educatională pentru anul şcolar 2024 – 2025

Oferta educaţională - an şcolar 2024 - 2025

IMG-20190123-WA0018

Cine suntem Noi?...

Se spune că nu zidurile fac o școală, ci spiritul ce domnește într-însa, de aceea vom încerca o scurtă prezentare, având ca premisă definirea școlii, așa cum reiese din viziunea instituției noastre ,,Tineri competitivi pentru viitor”. Şcoala funcţionează ca un centru coordonator şi de legătură cu celelalte instituţii ale comunităţii şi cu ceilalţi factori cu preocupări educaţionale și se dezvoltă prin efortul combinat al structurii de conducere a școlii, al personalului școlii, al elevilor și părinților, aceștia alcătuind comunitatea educațională.

Pe de o parte, dacă avem în vedere, ,,zidurile” amintite anterior, Liceul Cobadin dispune de 5 clădiri, însumând 24 de săli de clasă, laboratoare de chimie-fizică, biologie, de o bibliotecă generoasă, de peste 24000 de volume, o sală de sport, un cabinet de consiliere psiho-pedagogică, de un centru de documentare și informare, de cabinete AEL, iar mijloacele de învățământ sunt ofertante pentru o bună desfășurare a activității instructiv-educative. Resursele umane reprezintă un aspect favorabil instituției cobadinene, deoarece într-o proporție foarte mare sunt cadre titulare, bine pregătite profesional. De asemenea, trebuie amintit faptul că Liceul Cobadin este cea mai mare unitate școlară din ruralul constănțean, ce coordonează activitatea mai multor școli și grădinițe de pe raza comunei Cobadin, școlarizând peste 1500 de elevi.

Pe de altă parte, Liceul Cobadin este o şcoală în slujba comunităţii, cu menirea de a forma cetățeanul de mâine. Liceul Cobadin își propune să asigure o educație de calitate, promovând toleranţa, înţelegerea şi respectul faţă de semeni şi de mediul înconjurător,  contribuind  astfel la progresul tuturor elevilor săi. De exemplu, prin toate formele de feed-back pe care școala le uzitează în elaborarea unei analize SOWT: chestionare de satisfacție elevi, părinți, profesori, procentele de promovabilitate la examenele de evaluare națională și bacalaureat, premiile obținute la olimpiadele școlare și concursuri, prin parteneriatele avute, Liceul Cobadin are în vedere două direcții de bază: consolidarea succeselor și ameliorarea rezultatelor mai puțin satisfăcătoare.

Așadar, în plină reformă educațională și în Liceul Cobadin prioritare sunt: implementarea învățarii centrate pe elev, asigurarea calității învățământului preuniversitar, optimizarea managementului educațional, dezvoltarea învațământului în zone dezavantajate, zone rurale, dar mai mult ca oricând să nu uităm că școala trebuie adaptată la copii şi nu copiii adaptaţi şcolilor, aceesta fiind și dezideratul ȘCOLII NOASTRE, FAMILIEI NOASTRE.

Care este ținta noastră?...

Nu greșim dacă începem prin cuvintele marelui gânditor J. W. Goethe care afirma că  ,,nu e destul să știi, trebuie să și aplici; nu e destul să vrei, trebuie să și faci.” Așadar, indiferent de instituție, finalităţile învăţământului preuniversitar derivă din idealul educaţional formulat în Legea învăţământului: dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane, în formarea personalităţii autonome şi creative. Din această perspectivă, finalităţile liceului propun formarea unui absolvent în măsură să decidă asupra propriei cariere, să contribuie la articularea propriilor trasee de dezvoltare intelectuală şi profesională, să se integreze activ în viaţa socială. Aceste finalități ajung să devină niște realități, numai dacă, școala cultivă anumite valori și principii. Care sunt valorile și principiile promovate de Noi?… Integritatea, spunerea adevărului este, pentru noi, un deziderat; vrem să acționăm onest să ne respectăm reciproc. Munca, pledăm pentru munca de calitate, individuală şi de echipă, urmărind eficientizarea demersului didactic, în vederea obținerii unor rezultate optime. Perseverenţa, ne propunem să fim consecvenţi şi să găsim puterea de a merge mai departe, în ciuda dificultăţilor sau a problemelor de ordin personal, căutăm să promovăm succesul şi eficienţa. Cinstea, corectitudinea şi onestitate trebuie să fie ţelul fiecărui angajat şi al fiecărui elev. Asumarea responsabilităţilor, dorim să ducem la îndeplinire în mod consecvent  obligaţiile care ne revin, să ne asumăm răspunderea pentru propriile acţiuni şi pentru „lucrul bine făcut”. Autodisciplina, vom deține  controlul propriilor acțiuni și vom avea un comportament  adecvat, respectând codul deontologic al statutului cadrului didactic. Toleranţa, vom accepta și respecta diversitatea, în conformitate cu viziunea unei școli europene. Și nu în ultimul rând, respectul, vom arăta consideraţie faţă de oameni, faţă de autorităţi, faţă de proprietate şi, nu în ultimul rând, faţă de propria persoană. Aceste valori sunt doar câteva din cele care reprezintă coloana vertebrală pe care orice om de bună credință ar trebui să o dețină, coloană pe care vrem să-o implementăm elevilor noștrii.

Așadar, plecând de la aceste principii, ne-am creionat drept ținte strategice: servicii de calitate oferite în cadrul tuturor departamentelor unităţii de învăţământ, eficientizarea procesului de învăţământ, prin diversificarea ofertei educaţionale curriculare şi extracurriculare în concordanţă cu cerințele și nevoile elevilor, sporirea gradului de atractivitate a şcolii prin calitatea facilităţilor oferite beneficiarilor, șanse egale la educaţie de calitate pentru copii din medii defavorizate material sau cu CES, creșterea șanselor de reușită socială și profesională a absolvenților, dar și dezvoltarea dimensiunii europene a activităţii educative şcolare, extraşcolare şi extracurriculare prin multiplicarea programelor şi proiectelor educative de cooperare națională, internaţională si participarea cadrelor didactice la acțiuni de perfecționare în vederea îmbunătăţirii şi diversificării tehnicilor, metodelor şi strategiilor de predare.

Garanția serviciilor oferite de noi este reprezentată de absolvenții noștrii care ne fac cinste în universități de prestigiu naționale și internaționale sau chiar mai târziu peste ani, în funcții importante și care au facut din misiunea școlii noastre o realitate cu care ne mândrim: Liceul Cobadin este o școală în slujba comunităţii, cu menirea de a forma cetățeanul de mâine. Liceul Cobadin își propune să asigure o educație de calitate, promovând toleranţa, înţelegerea şi respectul faţă de semeni şi  mediul înconjurător,  contribuind astfel la progresul tuturor elevilor săi.  

Misiunea Liceului Cobadin

Liceului Cobadin este aceea de a promova un învăţământ deschis şi flexibil, capabil să asigure accesul la educaţie tuturor, indiferent de condiţia socială şi materială, de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă, din perspectiva formării abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal, profesional şi integrarea în comunitate. Totodată, liceul are misiunea de a dezvolta interesul pentru educaţie şi emancipare permanentă printr-un învăţământ axat nu numai pe nevoile limitate ale unei profesiuni, ci şi pe disponibilitatea continuă, pentru cunoaştere şi acţiune.

Viziunea Liceului Cobadin

Liceul Cobadin – şcoală care asigură pregătirea profesională și dezvoltarea armoniosă a personalităţii tinerilor pentru a se putea integra cu succes pe piaţa muncii.

În cadrul Liceului Cobadin se urmărește pregătirea tinerilor pentru viitor, prin educație de calitate și adaptarea la nevoile comunității și la cerințele individuale și de grup în contextul erei digitale, stabilirea de relații de parteneriat cu comunitatea locală și cu școli din țără și din Uniunea Europeană.

Planul de şcolarizare 2024 – 2025

Liceul Cobadin, cea mai mare unitate şcolară din ruralul constănţean, coordonează activitatea mai multor şcoli şi grădiniţe de pe raza comunei Cobadin:

Resursele de care beneficiem:

Umane:

Materiale:

Activitatea Liceului Cobadin se desfăşoară în patru clădiri purtând numele destinaţiei
iniţiale:
o Clădirea “ Şcoala Germană” – clasa a IX-a, cls.a X-a învăţământ profesional

  • sala de sport
  • cabinet psiholog şcolar
  • cabinet lb. turcă
  • Clădirea “ Şcoala Română” – clasele I,III,IV

o Clădirea “ Şcoala Tătară” – clasele pregătitoare,II,III

o Clădirea liceului – clasele V – XII

  • laboratoare
  • cabinete
  • CDI, cancelarie

Oferta CDŞ 2024-2025

LIMBA ŞI   COMUNICARE 

+ ROMÂNĂ 

Reviste și curente literare- opțional ca nouă disciplină

Cultură și civilizație românească- Opțional ca nouă disciplină

+  LB   ENGLEZĂ

Cultură și civilizație britanică – opțional ca nouă disciplină

Gramatică interactivă- opțional ca nouă disciplină

Elemente de redactare de texte în limba engleză- opțional ca nouă disciplină

MATEMATICĂ ŞI  ŞTIINŢE

+ MATEMATICĂ

Matematică în cotidian- opțional ca nouă   disciplină

 Matematică- opțional de aprofundare

+ BIOLOGIE

Educație pentru sănătate – opțional ca nouă disciplină

OM SI  SOCIETATE

+ ISTORIE

O istorie a comunismului în România- opțional ca nouă disciplină

+ GEOGRAFIE

Europa și România- optional de aprofundare

+  SOCIO-UMANE

Morala creștină și morala filosofică- opțional ca nouă disciplină

+  EDUCAȚIE FIZICĂ

Joc sportiv baschet- opțional ca nouă disciplină